Van verwenning naar gewenning - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Paylie Deense Boer - WaarBenJij.nu Van verwenning naar gewenning - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Paylie Deense Boer - WaarBenJij.nu

Van verwenning naar gewenning

Door: thailand4dummies

Blijf op de hoogte en volg Paylie

03 Juli 2012 | Thailand, Chiang Mai

Ongelooflijk, alweer een reisverslag! Het ziet er naar uit dat jullie geregeld wat kunnen lezen over onze avonturen.

Na het overweldigende Bangkok en de vele afzetterij-praktijken zijn wij met een treintje vertrokken naar Ayutthaya. Het treintje was zo uit 1800 getrokken met houten wagon meubilair en al, hij deed er dan ook wel erg lang over.

Ayutthaya is zeer mooi, je loopt in een stad wat volledig verwoest is geraakt in de 18e eeuw door de vriendelijke buren. Eens geprezen als het venetie van het Oosten, nu nog een kleine glimp van wat het zou zijn geweest. Met een scootertje hebben we al 'cruisend' de stad verkend.

Vanuit Ayutthaya zijn we met een nachttrein naar Chiang Mai vertrokken. Waar wij in Nederland al zeuren over 5 minuten vertraging kijken ze hier niet raar op van 3 uur vertraging, gelukkig konden we gezellig praten met wat Nederlanders. De treinrit zelf: 14 uur, maar wel heel mooi Thailand vanuit een treincoupe kunnen bekijken. Soort van Rail Away (televisieprogramma) maar dan niet saai vanachter een TV scherm.

Chiang Mai kent niet de vele oplichterij als in Bangkok dus dat is een verademing, de vele muskieten en bloedzuigers niet..... ja bloedzuigers ja. Zoetwater = koninkrijk der bloedzuigers, dus hebben we de behoefte om te zwemmen in de natuur maar van ons af gezet.

Deze ontdekking deden wij op tijdens een 3 daagse trektocht door de natuur. Aangezien de bloedzuiger Kylie's lievelingsdier is, hebben we toch maar besloten om er een 2 daagse trektocht van te maken. We sliepen in een huisje op palen gemaakt van bamboe. De nachtrust? Maak daar maar nachtonrust van en daar mee is alles wel gezegd. Iets met krekels, muggen/muskieten, honden om 2 uur, hanen om 4 uur, lokale dorpshoofd met megafoon 6 uur. Al met al, geweldige ervaring! Zo zijn we van ons verwent leventje toch mooi op onze plaats gezet en zijn we al behoorlijk gewend geraakt aan de manier van leven hier.

Komende dagen: Met scooter de omgeving verkennen en dan op naar Phuket (eiland in het Zuiden), dan begint het echte relaxen!

• 03 Juli 2012 - 08:53

Megan:

Mooie foto's! wat gaaf zeg op een olifant door de jungle :D
    Komt er nog een kort verhaaltje binnenkort? ;)

• 03 Juli 2012 - 08:53

Megan:

Ow hahahaha mijn pc liep vast en zag in eerste instantie alleen Chiang Mai staan. Nu komt het hele verhaaltje in beeld... :D

• 03 Juli 2012 - 09:06

Yoeri:

Wouw vet man! Ziet er helemaal niet verkeerd uit ;) Geniet er nog meer even heel hard van want net als dat ik uit aussie terugkwam gaat het heeel vermoeiend zijn om weer met het normale leven te beginnen :P maar voor nu, genietse mate! seeya!

• 03 Juli 2012 - 09:07

Maikel:

Hey hey,
    Hoe is het daar? Mooie foto's:) Tunesie was ook een super leuke tijd en nu zitten jullie lekker in Thailand:). Ik ben zelf twee maanden in Chiang Mai geweest, echt een leuk plaatsje, vele tempels, bezoekje aan de dierentuin en een aanrader is naar het plaatsje Pai te gaan, echt een hangplek dorpje! geniet nog van de reis en vooral lekker veel rijst eten voor erg weinig.....

Groet, Maikel

• 03 Juli 2012 - 09:41

Dennis:

Hee, ziet er goed uit allemaal! Vooral die foto van Buddha is erg mooi. Ik wens jullie nog maar even veel plezier en geniet ervan!

• 03 Juli 2012 - 11:07

Ineke:

Wat doen jullie leuke dingen!!! Geniet er lekker van! Liefs en een kusje van Nootje

• 03 Juli 2012 - 15:37

Jeroen:

Toch wel leuk, he, om een reisverslag te maken (en bij te houden)! Leuke foto van jullie op die olifant (nou ja, olifantje dan). Stuur maar meer en vooral foto's waarop jullie zelf ook staan, dat is leuk! De "culturele plaatjes" zien we wel als jullie weer terug zijn...
    Laters... Kus P&M